1. Az esküvőszervező pénzt takaríthat meg azzal, hogy segít elkerülni a költséges hibákat.
Akárcsak egy lakás/autó vásárlásnál. Érdemes ‘átnézetni’ szakemberekkel, hogy elkerüljétek a buktatókat. Hogyha időben kértek segítséget, több forint maradhat a zsebetekben. Pláne, hogy a legtöbb esküvőszervező segít felkeresni a pénztárcátokhoz passzoló szolgáltatókat.
2. Tudják, hogy kik a legjobbak a szakmájukban.
Persze nem szeretnénk senkit megbántani azzal, ha a barátnője anyukáját szeretné felkérni, hogy örökítse meg élete legszebb napját, de nem biztos, hogy ő a legmegfelelőbb a feladatra. Fontos olyan szolgáltatót választani, aki ténylegesen ért az esküvőkhöz. Külön plusz, hogy az esküvőszervezők pontosan tudják ki fog passzolni hozzátok és ismerik a legjobbakat.
3. Tartják a kapcsolatot a szolgáltatókat helyetted.
A legtöbb pár mindkét tagja dolgozik, így nincsen idejük napközben telefonhívásokat intézni, ezt a feladatot az esküvőszervező vállalja magára. Talán egyszerűnek tűnhet a feladat, de olykor nehéz alkalmazkodni minden szolgáltató napirendjéhez, sokszor nem érünk el eredményt a hívásokkal, felesleges köröket futunk, de megéri, ha a pároknak a legjobb hírekkel tudunk szolgálni.
4. Leveszik a válladról a szervezéssel járó stresszt.
Az esküvő már alapjáraton izgulással jár, de a szervezőnek az a legfontosabb, hogy a pár megélje a pillanatot és kiélvezze minden percét. Viszont nehéz úgy átadni magadat az élménynek, ha közben azon kell aggódnod, hogy időben érkezik-e a torta, le lesz-e fotózva minden részlet, fel vannak-e töltve a limonádé gallonok.
5. Mindenki hozzájuk fordulhat a kérdésekkel, nem neked kell foglalkozni velük.
Nincs is annál bosszantóbb, ha mindenki hozzátok fut, ha bármi kérdése van. Az esküvő napján már csak a készülődésre és a hangolódásra kell koncentrálnotok, és gondolom a hátatok közepére sem kívántok olyan kérdéseket, mint „Hova tehetjük a fotófalat?”, „Milyen szögben álljon a boldogságkapu?”, „Hány napernyőt tehetünk ki?”
6. Ők gondoskodnak arról, hogy mindenki betartsa az ütemtervet.
Külső szemmel egyszerűen tűnhet átlátni az esküvő menetét: érkezés, szertarás, vacsora, buli. De természetesen ennél sokkal többről van szó. Az esküvőszervező dolga, hogy összeállítsa az esküvő forgatókönyvét, amiben segít a szolgáltatóknak is tudni, hogy hol van éppen feladatuk, illetve a párt is megnyugtatja, ha látja minden rendben van, mindenki tudja a dolgát.
7. Ők gondoskodnak arról, hogy a vendégekkel minden rendben legyen.
„Rendben legyen” magyarán szállást biztosítani, transzfert intézni nekik és tájékoztatni őket soron következő történésről. Az esküvő napján a szervezőnek sok más dolga van, ezért szuper segítséget nyújt a ceremóniamester, akit nem győzünk ajánlani a pároknak. A násznép szerves része a nagy napnak, fontos, hogy komfortosan érezzék magukat, hiszen akkor lesz szuper a buli is.
8. Az este végéig a helyszínen ügyel arra, hogy minden gördülékenyen menjen.
A szervező általában az utolsó vendégig a helyszínen marad, ami azt jelenti, hogy nagyjából 18 – 20 órás helytállást is jelenthet. Többször is előfordult már, hogy a pár nem maradt a buli végéig, de a vendégek még élvezték a hangulatot, ezért maradtunk, hogy segítsünk nekik taxit hívni, vagy a bútoros céget kellett hajnalban kifizetni.
9. Ők foglalkoznak a logiszikával.
Fontos része a szervezésnek, hogy ki, mikor, hol legyen és mit is csináljon. Sokszor az események párhuzamban történnek épp ezért fontos, hogy legyen egy ember, aki mindent tud. Az welcome fogadás előtt fontos, hogy a szertartáshoz minden kellék be legyen készítve, hogy a vendégek megtalálják a transzfer és a párnak is legyen ebéd tálalva. A szervezőnek rendelkeznie kell az ‘egyszerre több helyen lenni’ szuperképességgel.
10. Egy jó esküvőszervező mindenre talál megoldást.
Lehet bármennyire bombabiztos a forgatókönyv, sajnos olykor megesik, hogy nem várt események történnek. Leszakad egy gomb a ruháról, nem megfelelő színű abrosz érkezik, késik a sminkes, áramszünet van? Egy jó esküvőszervező nem esik kétségbe, megoldja a helyzetet.
11. Segítenek megvalósítani minden elképzeléseteket.
Sok elképzelésetek van az álomesküvőtöket illetően, de nem tudjátok, hogy hogyan álljatok hozzá a megvalósításhoz? A szervezőnek az is a feladatai közé tartozik, hogy segítsen az ötletelésekben, ajánljon izgalmas, modern megoldásokat. Illetve a legmegfelelőbb szolgáltatót ajánlani a stílusotokhoz.
12. A forgatókönyv betartásával gondoskodnak arról, hogy minden sínen legyen.
A forgatókönyv adja az esküvő gerincét, ezzel általában a párnak nem is kell foglalkoznia, ez leginkább a szervezőnek és a szolgáltatóknak fontos. Ebben az irományban minden pillanat percre pontosan le van jegyezve, szerepelnek benne a legfontosabb információk, adatok. Az esküvőszervező a nagy napot megelőző héten küldi ki a szolgáltatóknak, hogy ők is teljes képet kapjanak a történésekről.
13. Mivel ez a nap megismételhetetlen, ezért felbecsülhetetlen érzés, hogy profik kezében vannak a dolgok.
Ami talán a legfontosabb: a megfelelő szervező felbérlése garancia lesz arra, hogy az esküvőtök jó kezekben van. Ez a nap örökké bevésődik az életetekbe, nem lehet megismételni, legközelebb kijavítani. Amennyiben nektek is fontos, hogy profi kezek irányításai alatt történjenek az események, keressetek minket bátran és segítünk megvalósítani az álmaitok esküvőjét. 🙂