Az esküvőszervezés első pontja mindig a helyszín kiválasztása, ami sokszor korántsem egyszerű feladat. Minden párban felmerül, hogy vajon mitől lesz jó egy helyszín? Most elárulunk néhány tippet, hogy milyen tényezőket érdemes végiggondolni esküvői helyszínválasztás során.
1. Létszám
Mielőtt belekezdtek a helyszín keresésbe, gondoljátok végig, hogy hány vendéget szeretnétek meghívni. Ez az első szűrő, amin sok helyszín fenn fog akadni. A legtöbb helyen van egy maximum létszám, attól függően, hogy hány embert tudnak leültetni. Alternatív megoldás lehet a sátor építés, amivel ezt ki lehet küszöbölni, érdeklődjétek meg, hogy engedik-e. Akkor is fontos tényező a létszám, ha pont hogy kevesen lesztek, hiszen egy óriási térben elveszik 30-40 ember, ráadásul vannak helyszínek, akik csúcsszezonban, hétvégéken bizonyos létszám alatt nem adják ki a helyet.
Fénykép: Wed Over Hills
2. Stílus
Fontos kérdés: milyen környezetet, hangulatot képzeltek el az esküvőtöknek? Természetesen lehettek nyitottak többféle lehetőségre is, de az olyan helyszíneket húzzátok le a listáról, amik semmiképp se passzolnak a megálmodott stílushoz. Például egy rusztikus vagy bohém esküvőt nem szerencsés egy elegáns kastélyba szervezni. Nem feltétlen azért, mert ütik egymást, hanem mert nagyon sokat kellene költeni ahhoz, hogy az enteriőr hatását megváltoztassák a dekorosok.
Fénykép: Török-Bognár Reni
3. Állapot, adottságok
Minél jobb állapotban van egy helyszín, annál kevésbé kell majd drága dekorációval takargatni a szépséghibákat. Nézzétek meg a mosdókat és a konyhát is, azokat a helyiségeket, amik nincsenek mindig a vendégek szeme előtt, mégis sokat elmondanak a tisztaságról és az odafigyelésről. Gondoljátok végig, hogy a nap minden programjának találtok-e megfelelő helyszínt a területen belül, mint a vendégvárás, a szertartás, a vacsora és a buli. Fontos, hogy rendelkeznek-e széffel vagy zárható szobával, ahová az ajándékokat tehetitek.
Fénykép: Wed Over Hills
4. Megközelíthetőség
Ezen a ponton gondoljunk a családra és a vendégekre is. Hogyan tudnának eljutni az adott helyszínre, mennyit kellene utazniuk? Érdemes átgondolni, hogy szükség lenne-e szervezett transzferekre, van-e parkolási lehetőség, illetve hogy éjszaka hogyan tudnának hazajutni, van-e taxi vagy sofőrszolgálat? Amennyiben messzebb található a helyszín, a vendégeknek célszerű szállást foglalni. Nézzetek körül, hogy milyen hotelek és panziók találhatóak a közelben.
Fénykép: Wed Over Hills
5. Költségvetés
Kritikus pont, hiszen minden párnak van elképzelése, hogy maximum mennyit szeretnének ráfordítani az esküvőre. A helyszín és a catering általában a két legnagyobb tétel, de fontos, hogy maradjon büdzsé a többi esküvői szolgáltatásra is, hiszen a sok kicsi is sokra megy a végén. Mivel a helyszínek általában viszonylag összetettebb, különböző opciókból álló ajánlatokat küldenek, javasoljuk, hogy számolgassátok ki a lehetséges verziók összegeit egy Excel táblázat segítségével.
Fénykép: Jánossy Noémi
6. Felszereltség
Különböző helyszínek árainak összehasonlításánál ne csak a végösszegeket nézzétek, hanem azt is, hogy ki mivel nyújt többet. Lehet drágább egy adott helyszín, de ha megoldanak bizonyos dolgokat házon belül, mint pl. technika, bútorok, készülődő szoba, akkor valószínűleg jobban jártok, mintha külön kellene ezeket megrendelni.
Fénykép: Wed Over Hills
7. Catering
Sok helyszínnek van saját konyhája, de szintén sokan külsős catering cégekkel dolgoznak. Amennyiben saját maguk főznek, mindenképp menjetek el egy kóstolóra, mielőtt meghozzátok a végleges döntést. A finom vacsora minden esküvőn fontos, ezért ne bízzátok a véletlenre. Külsős catering esetén pedig járjatok utána, hogy kikkel dolgoznak együtt és kérjetek be minél több ajánlatot, hogy lássátok az ezzel járó plusz költségeket.
Fénykép: Wed Over Hills
8. Kiszolgálás, vendégszeretet, nyitottság
Lehet a világ legszebb esküvői helyszínéről is szó, ha a kiszolgálás nem megfelelő. Győződjetek meg róla, hogy a helyszín képviselői segítőkészek és nyitottak a kéréseitekre, ötleteitekre, nem riadnak vissza az újdonságoktól. Amennyiben megoldásokat keresnek nem pedig kifogásokat, akkor hatalmas piros ponttal indulnak. Ezenkívül tisztázzátok, hogy az esküvő napján hány fős személyzettel készülnek, mert például három pincér biztosan nem tudja egy 100 fős vendégsereg igényeit kielégíteni. Alap elvárás, hogy az esküvő alatt végig biztosítsanak egy személyt, aki felügyeli az eseményeket, illetve egy takarítót.
Fénykép: 2lenses
9. Időjárás
Gondoljatok a ‘B’ tervre! Persze reméljük, hogy mindenki esküvőjén hét ágra fog sütni a nap, de úgy nyugodt mindenki, ha esős időre is van megoldás. Helyszínválasztás során tervezzétek meg, hogy hol lehetne bent megtartani a vacsorát és a bulit, adott esetben a vendégvárást, valamint a szertartást is.
Fénykép: Jánossy Noémi
10. Exkluzivitás
Nagyobb helyszínek, mint például hotelek vagy rendezvényközpontok, nem mindig teszik az egész területüket zártkörűvé az esküvő idejére. Erre mindig kérdezzetek rá és érdeklődjétek meg, hogy mennyire tudnak elszeparálni titeket.
Fénykép: 2lenses
Ennyi lenne a mi 10 pontunk, ezek után már csak az a kérdés, hogy milyen szabad dátumokon elérhető a kívánt helyszín. Nem árt minél hamarabb elkezdeni a keresgélést, mert gyorsan telnek be a népszerű nyári időpontok. Hogyha úgy érzitek egyedül nem tudtok megbírkózni a helyszín kereséssel, szívesen segítünk, keressetek minket bátran.